+31 33 700 97 03
+31 6 458 38 505
Diversiteit Ramadan Iftar

Diversiteit is delen: Ramadan Iftar bij Schiphol Group

Diversiteit is delen: het organiseren van een Ramadan Iftar is een bijzondere ontwikkeling afgelopen jaar. Als paddestoelen uit de grond rijzen de Ramadan iftars bij diverse multinationals en andere grote organisaties in Nederland. Waar voorheen alleen de Nationale Politie een iftar organiseerde, zag je dat andere organisaties dit jaar ook meededen. Zelfs de Koning, Willem Alexander, schoof voor het eerst in zijn leven aan bij een iftar. Wat is er eigenlijk gebeurd? En waarom is dat zo bijzonder?

Wat is een iftar eigenlijk?

De Ramadan is een Heilige maand binnen de Islaam. Jaarlijks doen moslims in Nederland mee aan de Ramadan. Dat betekent dat men een maand lang niet mag eten en drinken. Althans van zonsopgang tot zonsondergang.

Een iftar is eigenlijk het eerste moment dat je weer mag eten na een dag gevast te hebben. Iftar betekent ook letterlijk ontbijt in het Arabisch. Iftars zijn eigenlijk heel normaal en worden door moslims wereldwijd gehouden tijdens de ramadan.

Iftar is diversiteitmiddel?

Bij veel organisaties was dit de allereerste keer dat zij een iftar organiseerden. Vooral voor grote bedrijven zoals Unilever, Schiphol, Ahold, Aegon, Rabobank en meer. Meestal waren de initiatiefnemers van een kleurrijk netwerk binnen de desbetreffende organisatie. Vaak was het dan ook een spontane actie van mensen binnen een bedrijf om zoiets te organiseren. De meeste mensen vonden het wel spannend en waren nieuwsgierig. Het voelde aan als iets nieuws. En dat was het ook. Onder het genot van gelach, discussie, een lezing en een hapje gebeurde dit heugelijke feit.

Connecting to share… Connecting to care…

Afgelopen jaar heeft Schiphol Group een Ramadan iftar georganiseerd. Een bijzondere, mooie avond bij het hoofdkantoor van Schiphol Group met diverse sprekers, amusement, lezing en entertainment. Bekijk de iftar bij Schiphol Group

Diversiteit & Inclusie

Tijdens de Iftar van Schiphol Group kwam natuurlijk ook het klassieke diversiteitsvraagstuk naar boven drijven. Veel organisaties worstelen met het diversiteitsvraagstuk. Hoe trekken we divers talent en vooral hoe houden we ze binnen? Zo kwam natuurlijk tijdens deze avonden ook dit vraagstuk naar voren. Een opvallende uitspraak was “Diversity Attracts Diversity”. Vaak vragen mensen zich af zie ik me wel in een organisatie werken? Zal ik mezelf kunnen zijn? Soms is het kwestie van doen en het goede voorbeeld geven.

BASMA steunt diversiteit

In samenwerking met onze partner Bocha Food hebben wij het evenement voorzien van inrichting en styling. Denk daarbij aan stoelen, tafels en wanden in een passend thema. Wij ondersteunen dergelijke initiatieven op het gebied van diversiteit en willen ook in de toekomst meer van deze evenementen organiseren en ondersteunen. Bekijk ook andere initiatieven van BASMA Weddings op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.